Monografie naukowe w języku polskim
- Gulińska H., Kuśmierczyk K., Podręcznik do szkół ponadgimnazjalnych, zakres podstawowy, Po prostu Chemia , WSiP, Warszawa 2012, 1-255
- Gulińska H., Kuśmierczyk K., Multibook. Interaktywny podręcznik multimedialny dla nauczyciela Po prostu Chemia , WSiP, Warszawa 2012 (pendrive)
- Gulińska H., Kuśmierczyk K., Kowalik E., Poradnik nauczyciela do podręcznika dla 1 klasy szkół ponadgimnazjalnych Po prostu Chemia, WSiP, Warszawa 2012, 1-280
- Gulińska H., Panek D., Sporny Ł., Chemia Mini-Lab, Zeszyt do doświadczeń z chemii w małej skali, WSiP, Warszawa 2012
- Gulińska H., Panek D., Sporny Ł., Mini-Lab, Zestaw do doświadczeń z chemii w małej skali , WSiP, Warszawa 2012
- Gulińska H., Bartoszewicz M., Miranowicz M., Miranowicz N., Jagodziński P., Wolski R., Wołowiec T., Multimedialny Leksykon Eksperymentów Chemicznych, Poznań-Warszawa 2012 (płyta DVD)
- Gulińska H., Bartoszewicz M., Chemia nieorganiczna – jednostki e-lerningowe, WSiP, Warszawa 2012
- Gulińska H., Smolińska J., Multibook – interaktywny podręcznik multimedialny Ciekawa Chemia 1, WSiP, Warszawa 2011(pendrive)
- Gulińska H., Smolińska J., Zeszyt ćwiczeń do gimnazjum Ciekawa Chemia 1, WSiP, Warszawa 2011
- Gulińska H., Smolińska J., Poradnik nauczyciela do podręcznika Ciekawa Chemia 1, WSiP, Warszawa 2011
- Gulińska H., Smolińska J., Multibook – interaktywny podręcznik multimedialny Ciekawa Chemia 2, WSiP, Warszawa 2011(pendrive)
- Gulińska H., Smolińska J., Zeszyt ćwiczeń do gimnazjum Ciekawa Chemia 2, WSiP, Warszawa 2012
- Gulińska H., Smolińska J., Poradnik nauczyciela do podręcznika Ciekawa Chemia 3, WSiP, Warszawa 201
- Gulińska H., Smolińska J., Multibook – interaktywny podręcznik multimedialny Ciekawa Chemia 2, WSiP, Warszawa 2011(pendrive)
- Gulińska H., Smolińska J., Zeszyt ćwiczeń do gimnazjum Ciekawa Chemia 3, WSiP, Warszawa 2012
- Gulińska H., Smolińska J., Poradnik nauczyciela do podręcznika Ciekawa Chemia 3, WSiP, Warszawa 201
Rozdziały w monografiach w języku angielskim
- Gulińska H., Polish Education Reform and resulting Changes In Process of Chemical Education, Chemistry Education and Sustainability In the Global Age, Wyd. Springer, 2012, 15-24
- Bartoszewicz M., Key Competence in chemistry Teaching Using Blended-Learning Method, E-learning for Societal Needs, University of Silesia, Katowice-Cieszyn 2012, 421-436
- Gulińska H., Multibook, an Elektronic Book, CnS – La chimica nella ScuolaXXXIV-3, Rzym 2012, 145-150
- Bartoszewicz M., ICT in chemistry teaching on various levels of education, CnS – La chimica nella ScuolaXXXIV -3, Rzym 2012, 40-45
- Gulińska H., Multibooks and minilabs in new Polish school, University of Hradec Králové, Faculty of Science, Hradec Králové 2012, 11-20
- Jagodziński P., Wolski R., The role of chemistry experiments in the new core curriculum for high school, University of Hradec Králové, Faculty of Science, Hradec Králové 2012, 29-36
- Jagodziński P., Wolski R., Mistakes committed in the technicians of the laboratory work while experimenting, [w:] Błędy w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków 2012, 50-53
- Jagodziński P., Wolski R., Chemical experiment and mobile electronic devices, [w:] Innowacja treści i metod nauczania w przedmiotach przyrodniczych, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków 2012, 38-41
- Jagodziński P., Wolski R., Modern strategies of school apprenticeschip students of natural directions assisted by internet learning system within the framework of the European Union project [w:] Chemistry Education in the Light of the Research, Pedagogical University of Kraków, Kraków 2012, 63-67
- Paulina Błażejewska-Hadyniak, Agnieszka Michalska, Renata Mikołajczyk-Szwaczkowska, Rafał Polowczyk, Marta Wawrzyniak, Jagodziński P., Wolski R., Researches in to the causes of chosing the extendet matriculation examination in chemistry among secondary school pupils of biological and chemical profile [w:] Chemistry Education in the Light of the Research, Pedagogical University of Kraków, Kraków 2012, 68-70
- Jagodziński P., Wolski R., Methodology of films preparation and educational research with deaf-mute and hard of hearing students in the field of chemistry [w:] Chemistry Education in the Light of the Research, Pedagogical University of Kraków, Kraków 2012, 71-74
Rozdziały w monografiach naukowych w języku polskim
- Gulińska H., Nauczyciel i uczeń w świetle nowej podstawy programowej – nowe kierunki, nowe wyzwania, Nie boimy się Chemii, Wyd. PG, Gdańsk 2012, 45-49
- Gulińska H., O tym, jak awatar wspomaga nauczanie przedmiotów przyrodniczych, Informatyka w edukacji. W drodze do e-nauczyciela, Wyd. Naukowe Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika, Toruń 2012, 167-173
- Bartoszewicz M., E-nauczanie przedmiotowe na przykładzie chemii, Informatyka w edukacji. W drodze do e-nauczyciela, Wyd. Naukowe Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika, Toruń 2012, 113-118
- Gulińska H., Innowacyjny program nauczania przedmiotów przyrodniczych, czyli projekt Kolegium Śniadeckich [w:] Dydaktyka chemii w dobie reformy edukacji, Wyd. Sowa, Poznań 2012, 85- 100
- Gulińska H., Multibook nowym narzędziem nauczyciela [w:] Kształcenie chemiczne w dobie reformy edukacji, Wyd. Sowa, Poznań 2012, 185-196
- Gulińska H., Wojciechowska-Gertig A., Elektroniczny zeszyt ćwiczeń [w:] Kształcenie chemiczne w dobie reformy edukacji, Wyd. Sowa, Poznań 2012, 197-206
- Gulińska H., Wołowiec T., Multimedialny leksykon eksperymentów chemicznych w nauczaniu chemii [w:] Kształcenie chemiczne w dobie reformy edukacji, Wyd. Sowa, Poznań 2012, 207- 217
- Bartoszewicz M., Reforma edukacji – „nowy" uczeń i nauczyciel (chemii) w szkole ponadgimnazjalnej [w:] Kształcenie chemiczne w dobie reformy edukacji, Wyd. Sowa, Poznań 2012, 219- 230
- Gulińska H., Elektroniczne rozwiazania wspomagające naukę chemii w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej, Człowiek Media Edukacja, Katedra Technologii i Mediów Edukacyjnych, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Kraków 2012, 153- 173
- Bartoszewicz M., Multimedialne wspomaganie procesu nauczania – uczenia się chemii w pierwszej klasie szkoły ponadgimnazjalnej, Człowiek Media Edukacja, Katedra Technologii i Mediów Edukacyjnych, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Kraków 2012, 37-52
- Gulińska H., Nauczyciel i uczeń w świetle nowej podstawy programowej dla gimnazjum i liceum – nowe kierunki, nowe wyzwania, Kognitywistyka i media w edukacji, Wyd. Adam Marszałek, Warszawa 2011, 143-155
- Jagodziński P., Wolski R., Współczesne media i eksperyment chemiczny [w:] Media, Edukacja, Kultura. W stronę edukacji medialnej., Polskie Towarzystwo Technologii i Mediów Edukacyjnych, Poznań 2012, 371-385
- Jagodziński P., Wolski R., Zastosowanie platformy zdalnego kształcenia OLAT do realizacji szkolnych praktyk zawodowych studentów kierunków przyrodniczych [w:] Dydaktyka chemii w dobie reformy edukacji, Wyd. Sowa, Poznań 2012, 137-145
- Jagodziński P., Wolski R., Eksperyment w nowej podstawie programowej chemii. IV etap kształcenia [w:] Kształcenie chemiczne w dobie reformy edukacji, Wyd. Sowa, Poznań 2012, 127-138
Publikacje w czasopismach posiadających współczynnik wpływu Impact Factor (IF), znajdujących się w bazie Journal Citation Reports (JCR) i wymienionych w części A wykazu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
- Jagodziński P., Wolski R., Assesing the Educational Effectiveness of Film of Chemical Experiments for Educating Deaf-Mute Junior High and High School Students, J.Chem.Educ, 2012,89,1122-1127
Publikacje w innych czasopismach wymienionych w części B wykazu ministra
- Jagodziński P., Wolski R., Research into the educational effectiveness of a web-based textbook in the teaching of chemical experimentation, Journal of science education,2012, N°1,Vol. 13,9-12
Przewodniki metodyczne
- Jagodziński P., Wolski R., Nowoczesne strategie wielostronnego przygotowania studentów do zawodu nauczyciela, wspomagane internetowym systemem kształcenia. Przyroda w praktyce szkolnej, Wyd. Sowa, Warszawa 2012
- Jagodziński P., Wolski R., Zadania laboratoryjne w kształceniu podyplomowym nauczycieli chemii, Wyd. Sowa, Warszawa 2012