Odkrywcy pierwiastków

Gra przeznaczona jest dla dwóch osób. Każdy z graczy zaznacza wybrane pierwiastki w różnych ilościach i formacjach w układzie umieszczonym w górnej części planszy. Gracz, który zgaduje położenie formacji – podaje numer grupy i okresu, a przeciwnik ocenia celność mówiąc: PUDŁO – jeśli nie został trafiony żaden pierwiastek; TRAFIONY – jeśli został trafiony jeden z formacji pierwiastków; ODKRYŁEŚ – jeśli został trafiony pojedynczy pierwiastek lub nastąpiło odkrycie całej formacji pierwiastków. Każdy ruch wymaga wylosowania karty trafień i wykonania polecenia tam zapisanego. Jeśli odpowiedź jest poprawna próbujemy odkryć pierwiastki konkurenta. W przeciwnym wypadku szansę otrzymuje nasz rywal. Zwycięzcą jest gracz, który odkryje wszystkie pierwiastki przeciwnika.

Chemińczyk

Każdy z graczy wybiera cztery pionki w jednym kolorze i ustawia je w swoim "schowku", czyli kwadracie w kolorze, który wybrał. Gracze rzucają kostką do gry i poruszają się pionkami po planszy. Gracz może stanąć na polach specjalnych, które mogą spowodować stratę kolejki, przejście do domku czy wykonanie zadania. Gracz, który nie odpowie na zadane pytanie lub nie wykona polecenia traci jedną kolejkę lub wykonuje ćwiczenie sportowe. Jeśli pionek jednego gracza stanie na polu zajmowanym przez drugiego, pionek stojący tutaj poprzednio zostaje zbity i wraca do swojego "schowka". Gracz, który obejdzie pionkiem całą planszę wprowadza swój pionek do domku. Wygrywa ten gracz, który jako pierwszy wprowadzi wszystkie swoje pionki do domku.

Chemiczny Labirynt

Gra przeznaczona dla dwóch lub trzech graczy, których celem jest jak najszybsze dojście w głąb labiryntu i zdobycie skarbu - złotej probówki. Każdy uczestnik gry wybiera sobie chemika w danym kolorze i tym samym ma do dyspozycji 15 kart - pytań i zadań w tym kolorze. Pierwszy uczestnik gry wybiera kartę, czyta zadanie na głos, pokazuje kartę innym graczom i wykonuje zadanie. Za poprawne wykonanie zadania gracz ustawia swój pionek na polu ze swoim kolorem. Jeśli odpowiedz jest nieprawidłowa pozostaje na wcześniejszym miejscu. Kartę z odpowiedziami gracza żółtego otrzymuje gracz zielony lub czerwony; kartę z odpowiedziami gracza zielonego otrzymuje gracz żółty lub czerwony; kartę z odpowiedziami gracza czerwonego otrzymuje gracz żółty lub zielony. Każdy gracz ma do wykonania 10 zadań. Zwycięzca jest tylko jeden- ten, który pierwszy odpowie poprawnie na 10 pytań.

Kwasowa Twierdza

Klasowa twierdza jest chemiczną grą dydaktyczną, przeznaczoną dla uczniów II klasy gimnazjum, którzy ukończyli dział poświęcony kwasom i solą. Jest to doskonały trening dla uczniów, którzy poza wiadomościami chemicznymi muszą wykazać się strategicznym myśleniem. Kwasowa Twierdza łączy w sobie zagadnienia podstawowe oraz spoza podstawy, dlatego sprawdza się jako atrakcyjne przygotowanie do konkursów chemicznych. Gra pozwala w ciekawy sposób sprawdzić, w jakim stopniu uczniowie przyswoili materiał. Łączy różnorodne typy zadań, przez co uczeń musi wykazać się nie tylko wiedzą, ale również umiejętnością wykorzystania zdobytej wiedzy do rozwiązywania problemów. Gra sprawdza również umiejętność rozwiązywania zadań rachunkowych. Jest doskonałą formą przygotowania przed pracą klasową lub sprawdzianem.

Chemiczna Ruletka

Gracze ustalają kolejność gry. Każdy gracz obstawia numer pola i kładzie guzik na wybranym miejscu. Krupier pobiera kartę odpowiedniego koloru (wybranego przez gracza podczas obstawiania pola) i zadaje pytanie każdemu z graczy: jeżeli gracz odpowiedział poprawnie na pytanie to zdobywa 2 punkty, natomiast jeżeli odpowiedź na pytanie jest niepoprawna to gracz traci 1 punkt.

Krupier wprawia w ruch ruletkę. Gdy strzałka zatrzymuje się na polu obstawionym przez gracza, otrzymuje on bonusowe 10 punktów (bez względu na to czy odpowiedział poprawnie na pytanie). Jeżeli strzałka zatrzyma się na polu o takim samym kolorze jak pole obstawione przez gracza, to dostaje on bonusowe 2 punkty (bez względu na to czy odpowiedział poprawnie na pytanie), natomiast gdy zatrzyma się na polu innym niż obstawione i różniącym się kolorem, to gracz nie otrzymuje punktów. Zdobyte punkty krupier zapisuje na karcie gry. Grę wygrywa osoba, która zdobędzie 20 punktów.

Roztworowy Chemik

Gra dydaktyczna, przeznaczona dla uczniów na poziomie gimnazjalnym. Stanowi doskonały dodatek do lekcji powtórzeniowej z tematu: „Woda i roztwory wodne".

Liczba graczy to minimum dwie osoby. Gracz, aby zacząć grę musi wyrzucić liczbę oczek na kostce do gry 1 lub 6. Grę rozpoczynamy od pola START, kończąc na polu META. Plansza posiada wiele kolorowych pól, których znaczenie opisane zostało w tabeli. Do gry jest dołączony zestaw kart z pytaniami.

Pograj z zasadami

Gra jest przeznaczona dla 4 osób.

Szukaj

Kontakt

Zakład Dydaktyki Chemii UAM

ul. Umultowska 89b,

61-614 Poznań

Kierownik Zakładu

Hanna Gulińska

tel. 61 829 1583

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.